Figler Place zabaw
Facebook Twitter Instagram

RADOSNA SZKOŁA

Założenia programu rządowego „Radosna szkoła”

W ramach programu „Radosna szkoła” organy prowadzące szkoły podstawowe otrzymają wsparcie finansowe na:

• pomoce dydaktyczne do miejsc zabaw w szkole. Ich zadaniem jest zapewnienie możliwości organizacji zabaw ruchowych, zgodnie z naturalnymi potrzebami rozwojowymi dzieci, związanymi z dużą aktywnością fizyczną. Miejsca zabaw powinny być wyposażone w przyrządy pozwalające na zaspokojenie przez dziecko potrzeby ruchu, i obejmować w szczególności duże, miękkie klocki, miękkie piłki w różnych kolorach i wielkościach, materace do zabaw, tory przeszkód, elementy lub zestawy umożliwiające pokonywanie wysokości, a zarazem usprawniające koordynację wzrokowo – ruchową. Powinny też być wyposażone w sprzęt spełniający funkcje edukacyjne i usprawniający małą motorykę (układanki czy kąciki tematyczne, zachęcające dzieci do zabaw i zajęć z rówieśnikami). Natomiast po intensywnym ruchu i zabawie każde dziecko powinno mieć możliwość wyciszenia, relaksu czy indywidualnej pracy. Służyć temu powinien obszar sali, w którym znajdą się urządzenia pozwalające na rozwijanie uzdolnień i zainteresowań (np. plastycznych, konstrukcyjnych), ale jednocześnie umożliwiające odpoczynek i wyciszenie w dogodnej pozycji (materace, pufy).

• urządzenie szkolnego placu zabaw. Ma on umożliwić młodszym dzieciom podejmowanie aktywności fizycznej w sposób pozwalający rozładować napięcia emocjonalne i fizyczne, wynikające z możliwego ograniczenia spontanicznej aktywności w trakcie zajęć prowadzonych w klasach. Szkolny plac zabaw powinien być przygotowany do prowadzenia z dziećmi różnych form zajęć ruchowych (na przykład pokonywania przeszkód, wspinania, czworakowania, przeskoków, przeplotów czy zwisów). Dogodnym miejscem usytuowania szkolnego placu zabaw może być sąsiedztwo boiska lub bieżni, które mogą być wykorzystywane do prowadzenia zabaw i gier ruchowych. Powinien być także wyposażony w różnorodne drabinki, drążki, ścianki wspinaczkowe, pomosty, zjeżdżalnie, równoważnie, przeplotnie oraz kolorowe huśtawki. Plac zabaw urządzony przez szkołę powinien być bezpieczny. Ważne jest zastosowanie nowoczesnej, bezpiecznej nawierzchni pod urządzeniami, właściwe rozmieszczenie sprzętu znajdującego się na placu zabaw oraz przyjazne zagospodarowanie pozostałego terenu zielenią.

Ze względu na dużą przydatność edukacyjną oraz ruchową funkcję placu zabaw, wskazane jest umożliwienie dzieciom korzystania z placu zabaw po zakończeniu zajęć szkolnych oraz w soboty i niedziele, pod opieką rodziców lub opiekunów. W ten sposób plac będzie mógł stać się miejscem spotkań rodzinnych, pozwalając jednocześnie na kreowanie właściwego sposobu spędzania czasu wolnego przez dzieci i ich rodziny.

Formularze do pobrania:

źródło: https://www.radosnaszkola.men.gov.pl

Propozycje firmy FIGLER

1. Mały plac zabaw o pow. ok. 240 m2



 

2. Duży plac zabaw o pow. ok. 500 m2



 


FIGLER - PLACE ZABAW    PROJEKTOWANIE • PRODUKCJA • MONTAŻ

Firma "FIGLER" od 1992 roku projektuje, wykonuje oraz zapewnia fachowy montaż urządzeń do zabawy i rekreacji. Wykonane przez firmę place zabaw oraz pojedyncze zestawy zabawowe są nowoczesne, bezpieczne i ekologiczne.

ul. Oświęcimska 12
42-674 Zbrosławice
woj. śląskie

Biuro handlowe:
tel. 32 285 50 77
fax 32 285 50 77
kom. +48 509354963
placezabaw@figler.pl

place zabaw | place zabaw producent | huśtawki | zestawy zabawowe | radosna szkoła | plac zabaw | cennik place zabaw | certyfikowane place zabaw | urządzenia linowe | linaria | place zabaw Śląsk | place zabaw dla dzieci | linowe place zabaw | drewniane place zabaw | place zabaw z drewna | budżet obywatelski plac zabaw | budżet partycypacyjny plac zabaw | nowoczesne place zabaw | wyposażenie placów zabaw | psie place zabaw | przeszkody dla psów | street workout
Copyright © 2024 P.P.U. FIGLER - Henryk Figler